Tak se opet hlasim, dnes nezvykle brzy. Dnes opet vstavani v sedm rano. 4 hodiny simulatoru. Zatacky s naklonem 45 stupnu byly celkem v pohode, zajimave a taky zabavne bylo vybirani nezvyklych poloh. Co je u tohoto letounu dost neobvykle je vybirani padu. Cvici se celkem 3 druhy - na pristani (plna konfigurace na pristani), po vzletu (klapky 15, zatacka 20 stupnu naklon) a pri obycejnem letu v hladine. Je to dost neobvykle, jednak jsou pomerne vysoke sily v rizeni, takze clovek musi temer porad drzet trim na to, aby letadlo vubec do padu dostal a potom, kdyz konecne dojde na stick-shaker, tak prida maximalni vykon a k tomu, coz je neobvykle musi jeste pritahnout. Je to poznat, kdyz clovek nepritahne s predstihem, letadlo skutecne spadne o 10, 15 stupnu klopeni ... No a pak vysazeni motoru po v1, to je dalsi orisek. I presto, ze ma letadlo rudder bias - system, ktery automaticky pomaha tocit smerovkou na zivy motor, tak clovek stejne musi vykopnout celou nohu. Jakmile je letoun jen trosku nevyvazeny na smerovce, tak mu ani cela vykopnuta noha a rudder bias nestaci k tomu, aby letoun udrzel ve smeru. Jinak na simulator mam Arthura. Cernoch, letal 737ku, ma takovy ten klasicky cernossky prizvuk - right, man?
No a po simulatoru prisel na radu test ze systemu, limitaci letadla, checklistu, ktere musi znat clovek na zpamet, ovladani letadla ... Nastesti jsme vsichni udelali. Musim rict, ze tady v Americe maji pohodovy pristup. JAA testy instruktor prosel a rekl nam, ze ve 4 otazkach, kdyz zaskrtneme spravnou odpoved, tak nam ji system vyhodnoti jako spatnou, takze tyhle odpovedi jsme vedeli, co mame dat. V Evrope by se na to jiste vykaslal ...
Dneska se konecne vyspim, zitra zacinam simulator od deviti a pak nejaka teorie, vsechno s Arthurem.
Pekny den!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentáře:
tady evidentne testy zadava instruktor, který tomu rozumí, a ne administrativní pracovnice, která te požada o pisemnou reklamaci, že se tím nekdo bude zavbyývat a sama netuší, co by mělo být správně..
Ale pozotivní je, že tenhle nešvar je všude i za velkou louží:D
Vlastne, abych pravdu rekl, tak ty testy jsou JAA, takze jsou z Evropy ... proto je radeji zdejsi instruktori kontroluji :-) ale take tady maji se svym FAA problemy. Na zacatku nam ukazovali fotky pracovniku a rikali - vidite, tohle je ta a ta a jako jedina se smeje - a vite proc? Protoze jako jedina nemusi spolupracovat s uradem :-)
Okomentovat