sobota 12. prosince 2009

9. den a pozdeji

9.den, to jest ve stredu jsem mel predposledni simulator s Arthurem a zkousel jsem si nanecisto jak by mel vypadat checkride, na konci zbyl cas, tak jsme delali ruzne "vylomeniny". BTW. copilot nebo spise muj kapitan Rick, leta u Netjets prave na XLS. Je to vesela kopa a simulatory vetsinou koncili ve velmi dobre nalade.
10. den byl posledni simulator s Arthurem. Rozloucil se se mnou a na pamatku mi venoval takovy ten maly odznacek na klopu (kravatu), ktery vypada jako ze zlata, je to C560XLS Plus, ze si to pry zaslouzim. Moc krasny darek a moc si ho vazim. Tim, ze jsem mel splnenou osnovu a spoustu casu, tak jsem si mohl vyzkouset, co jsem si pral, tak jsem se podival do London City, je to zajimave. Pred tim, nez clovek chytne sestupovou rovinu, tak musi vysunout plnou konfiguraci a hlavne speedbraky, takze letadlo ma maximalni odpor, no a jakmile zacne klesat na 5,5 stupnovem glidu, tak jsou motory temer na volnobehu! (jen nejaka dve procenta nad flight idle, aby se udrzela Vapp - priblizovaci rychlost). Mimo to je na RWY pricne svetelne navestidlo hned za dotykovou zonou a pokud to vypada, ze se kola dotknou za nim, musi se opakovat, pripadne vez naridi go-around! Takze z 5,5 glidu pekne zostra podrovnat a zadne mazleni a rychle s tim na zem... Zajimave hlavne pri minimalni dohlenosti. V realu se to na jeden motor ci raw data neleta, ale tak trening je trening, clovek si to musi vyzkouset :-)
11. den jsem jako instruktora dostal strizliveho chlapika jmenem Michael Baron, btw. je to take JAA examinator. Takze jsem si opet vyzkousel, jak by mohl vypadat checkride. Druhou pulku jsme zase testovali moznosti letadla a autopilota, zkouseli jsme, zda dosahneme rychlosti zvuku, nez se letadlo rozpadne, apod. Jako posledni rikal, tak ted poletis ty a dam ti po vzletu zavadu nebo nejake vyhnuti, apod. Nereknu ti co, jen ti rikam, snaz se co nejrychleji stoupat.Tak si rikam fajn. Stoupam co nejrychleji, do radia vez rika, ze pred nami je B747, bacha na turbulenci v uplavu. Ok. Kdyz jsem mel tak 2000 feet, tak najednou turbulence, s letadlem to zamavalo na obe strany, takze jsem musel rucne ridit a najednou se divam - ztracim rychlost - vysadily oba motory! tak jsem potopil cumak a klouzu, rychlost udrzuji 140, bylo to v manchesteru, takze je v poho, ze si clovek muze vybrat z dvou paralelnich RWY, jedna je bliz, druha dale ... no a svete div se, krasne mi to vyslo, za prahem drahy jsem si rekl o podvozek a sednul jsem. Rozhodne lepsi vykon, nez jsem pred mesicem predvadel v Hradci, tam to byla bida.
12.den - fanfary - checkride. Prezkusoval me Timothy Murphy. Chvalil me, libilo se mu to, mel jen, jak rikal, fine tuning pripominky. Ja osobne si myslim, ze se mi to povedlo, jen hned prvni priblizeni, VOR, bylo nic moc, letel jsem cely postup, z voru nejaky outbound heading - no a vzhledem k tomu, ze tohle letalo je neco mezi kategorii B a C, tak v FMSce byl odlet pro kategorii C. tak jsem letel C, ale pak FMS mela rozdil na fixu pul mile, tak jsem letel "green needles", takze klasickou navigaci jsem si dal. problem byl, ze kdyz jsem tocil headingem, tak jsem mel nizky polomer zatacky, protoze jsem letel na mensi rychlosti, nez je kat C. takze jsem skoncil v levo od osy, no a naletaval jsem, jak je zvykem pod triceti stupni. Jenze tohle priblizeni v Birminghamu ma po zatacce na FAF jen asi mili, takze jsem nemel moc prostoru, vor se mi pohnul az na FAFu, takze jsem musel zacit klesat az tesne za nim, takze rychlejsi klesani, az do MDA. no, nic jsem neporusil, nic jsem nezkazil, jen to zkratka nebylo tak, jak bych si to predstavoval.... takove to pohodove stabilizovane priblizeni od zacatku.
No a pro ty, co nevi, na cem a kde, tak tohle je fotka letadla, ktere budu letat (primo ono - SilesiaAir).
Pekny den!

1 komentář:

vashna řekl(a)...

tak a je to na Světě:D gratulace velká!! kdy tě uvidíme v čr?