Dnesek je odpocinkovy den. Predchozi 4 dny jsme stravili na simulatoru, vzdy po ctyrech hodinach. Zatim vsak pouze bez zapnuteho pohybu. Dostali jsme instruktora Ferdinanda. Sympaticky chlapik, momentalne lita u Transavie novou generaci. Minulost ma velmi zajimavou, mimo jine zacinal jako vrtulnikar u vojaku.
Prvni simulator - hodinu a pul jsme meli na to, abychom si pripravili cockpit. Trvalo pekne dlouho, nez jsme se dostali na vzlet. Slo hlavne o ukony, procedures, procedures, checklists, procedures ....
Vzlet ze Schipolu (Amsterdamske letiste), stoupani do 6000, a prilizeni na drahu 27 v Amsterdamu. Druhou lekci uz jsme se podstatne zrychlili, a na drahu a vzlet jsme se dostali podstatne drive. Dokonce jsme si zkusili i pristani. No, samozrejme se mi podarilo vyplavat ... Neni jednoduche s tim pristat a vicemene opravdu dobre pristani je castecne dilem nahody. Nejlepsi pocit jsme meli z tretiho simulatoru. Vsechno nam pekne odsypalo, zacali jsme zavady, napriklad aborted engine start, tj. chyba motoru pri startovani a tudiz zastaveni startu motoru, ve vzduchu vysazeni generatoru (takze mame zdroj z druheho motoru a nastartuje se APU (pomocny zdroj)), atd. Tyto tri dny jsme meli simulator rano, od pul seste briefing, takze jsme vstavali o trictvrte na pet, to by bylo celkem v pohode, skoncili jsme ve dvanact a sli rovnou na obed a vecer jsme chodili spat brzy, nekdy okolo devate. Problem byl, ze posledni, ctvrty fixed base simulator jsme meli od osmi vecer do pulnoci, takze to byl tvrdy prechod. No, nejak jsme to zvladli. Nejzajimavejsi na ctvrtem bylo, ze jsme si zkusili vysazeni obou generatoru - a navic jsme uz od zeme nemeli APU, takze najednou master caution,
a tma. Pilot letici, z prave starny jsem byl zrovna ja a ze zalozni baterie je napajena pouze leva strana DU (obrazovek), takze jsem se musel divat doleva na standby (zalozni) pristroje. ... Kdyby se tohle stalo v noci, tak to neni nic prijemneho, protoze osvetleni na mapy a checklisty je vazne spore ... Druhou zajimavou veci bylo vysazeni motoru ihned po pristani. Samozrejme, i kdyz jsme to probrali na briefingu, bylo to pro nas velke prekvapeni. Posledni pristani, pulnoc, ILS priblizeni, pohoda, po dotyku se zemi zvonek, cockpit jak vanocni stromecek - left engine fire ... evacuation. Trvalo nam to dost dlouho, musime se to naucit vic jako basnicku ....
Jinak jsem si tady na hotelu pujcil kolo a projel se kousek. Je to zvlastni, pulka mesta vazne stoji na vode. misto plotu mezi domy voda a kdyz se clovek podiva, tak vidi, ze pozemky domu jsou vlastne umele vytvorene ostrovy, kde je navozena jakasi sut pravdepodobne z morskeho dna a na ni si davaji vrstvu urodne pudy, aby tam mohli petovat tulipany :-) Kazdy tady dba na svou zahradku, nevim, jestli to je tim, ze je jaro, ale polovina domu prave upravovala zahradu, vozila tam vice humusu, sadila kytky, apod. Taky moc pekne vypada "pole", na ktere se nejezdi traktorem, protoze se k nemu musi dojet lodi :-) A taky dost zvlastne vypada, kdyz na vode stoji domy, za nimi je hraz, za kterou je uroven zeme o ctyri, pet metru niz ... a tam je dalsi voda, dalsi domy ....
Byl jsem navstivit mistni pilot/model shop. Co se tyka pomucek pro piloty, brasny, apod., tak to neni nic slavneho, ale co se tyka modelarstvi, tak tak se tam da snad sehnat jakekoliv letadlo, v jakychkoliv barvach .... A pekna perlicka byla kompletni cockpit k 737NG, pro MSFS, idealni doplnek do pokoje :-)
Pokud jste se prokousali az sem, tak pekny den!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat