Omlouvam se, ze jsem se dlouho neozval a rovnez se omlouvam, ze pisu bez diakritiky. To je z toho duvodu, ze pisu primo z pocitace z firmy, respektive ze CBT Roomu (cbt - computer based training = interaktivni uceni se systemu letadla v programu na pocitaci). Prvniho dubna jsem nastoupil a po podpisu vsech moznych i nemoznych papiru jsme zacali jiz prvniho se CBT, zmerili nase proporce na uniformy, doslali jsme cipove karty a pristup do pocitacove site firmy. Zajimavou veci je tzv. TOKEN - takove male usb s displayem, ktery co minutu generuje heslo k pristupu. Od prvniho dubna byly vsechny dny stejne - rano brzy vstavat, pak jit do prace, pauza na obed, opet prace, vecer to zabalit, nakoupit jidlo a jit spat. Bydlime v pensionu Slovport. Takove normalni ubytovani. Vyhoda je, ze jsme hned vedle letiste a do budovy, ve kterem je nas SBT room to mame z penzionu asi 15 minut hangaroveho kroku. Predevcirem nam na ubytovne pribyla Italka Sylvia, ktera uz ma ale typovy vycvik na 737NG, takze ta tady zustava a uz se bude zarazovat do linetrainingu. Vcera se k nam taky pripojil (narozdil od Italky primo na nasi bunku - kuchynka, koupelna, zachod a 3 pokoje) jakysi mladik ze Svedska. Rovnez ma typovku a prijel na vyberove rizeni. Tak jsem zvedav, az se dozvim, jak skoncil. Takze predesle dny byly porad stejne, a to koukani do pocitace a nalevani do sebe, co vsechno tohle letadlo umi, od pretlakovani, systemy hydrauliky, rizeni, po systemy varovani, automatickeho rizeni atd. ...
Dneska byl vsak jiny den. Rano jsem si mohl o pulhodiny prispat a hodinu a ctvrt pred odletem do Dublinu se dostavit na briefing room (mistnost pro pripravu letu). Mel jsem naplanovany observer let. to znamena, ze jsem mel sedet v cockpitu na jum seatu (treti sedacka v ulicce za piloty) a pozorovat, jakze to probiha v praxi. Kapitan skvely, byvaly pilot z Fisheru, druhy pilot jiz postarsi, sedivy, ale take vyborny clovek. Bohuzel nastala takova drobna necekana udalost. Uz pri vytisteni pripravy jsme zjistili ze krome posadky (kapitan, druhy pilot, 3 letusky) a me poleti inspektori z mistniho CAA (leteckeho uradu) na kontrolu. Mel jsem smulu. Kapitan rikal, ze to se mu za posledni dva roky nestalo .. takze jsem nemohl byt behem tech nejzajmavejsich fazi - vzlet Bratislava, klesani, priblizeni a pristani Dublin v kokpitu. Takze alespon jsem se podival, jak vypada priprava ve SkyEurope, a cestu tam jsem absolvoval jako cestujici, krome cca hodiny a pul letu v hladine, kdy jsem se s inspektorem vystridal v cockpitu. Tak jsem alespon vyuzil klidu ke vsetecnym otazkam. Panove mi vsechno vysvetlovali a pridavali vlastni zkusetnosti. Alespon jsem si uzil slunecneho dne nad mraky, kdyz v Bratislave je zamraceno, prehanky, v Dublinu temer totez. V Dublinu pul hodiny na zemi a vzlet, tentokrat vsak inspektor ne a ne vyjit. Uz jsem zacinal byt nastvatny, kdyz nekde nad nemeckem vysel a rekl mi, ze muzu byt az do zastaveni letounu v cockpitu. Tak alespon jednu zajimavou cast jsem si zazil. Let pres CR, Klesat jsme zacali jiz nekde pred Brnem, nastaveni, app brierfing (tj. kontrola nastaveni pristroju a slovni opakovani postupou pristani, pripadneh nezdareneho priblizeni, atd.). Kdyz jsme jiz byly nachystani, tak nam zmenili drahu pristani na 31, tj. misto na zapad jsme pristavali na sever. Takze jsem koukal, bylo to na me dost rychle, nez abych stacil vse sledovat. Zejmena po pristani ukony jsou vazne velmi zautomatizovane a nestihal jsem. Nicmene, clovek stiha zakladni veci a vi, co se deje a zacina chytat company procedures (tj. postupy dane spolecnosti). Pristani v Blave, debriefing, rozlouceni a podekovani cockpit crew a cabin crew (kapitan a druhy pilot, letuskam), rozlouceni se ....
Tak jsem jeste zacel do CBT roomu, napsal par mailu a tuhle hruzu.
Dalsi observer mam za dva dny, poletim do Manchesteru. Uz se tesim!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat